Japó té unes infraestructures excel·lents i això fa molt fàcil moure’s pel país. Aquí us expliquem quines són les millors opcions i alguns consells pràctics.
TREN
La xarxa de tren és molt extensa, i amb una gama de possibilitats molt àmplia. Trens locals, ràpids, expres i bala. Són molt puntuals, tant en la sortida com en l’arribada. Estan molt nets i l’espai entre seients és molt superior al mínim necessari. Tots els seients es poden girar per poder anar sempre en el sentit del viatge.
Els estrangers tenim la possibilitat de comprar un “Japan Rail Pass” que permet l’ús il·limitat per 7, 14 o 21 dies. Nosaltres vàrem comprar el de 14 dies i ens va costar 325€ (2015). Recordeu que s’ha de comprar abans de l’entrada al país. Pot semblar car però, si fas una ruta turística normal, amb el JR Pass gastaràs la meitat del que et costarien els bitllets normals.
Els trens estrella són els shinkansen, o trens bala, que uneixen les ciutats importants en alta velocitat.
A les grans estacions (Tokyo, Kyoto, Nagoya…) és important arribar-hi amb bastanta antelació, ja que són autèntiques ciutats subterrànies, on pots tardar una estona a trobar l’andana del teu tren. Una estació d’aquestes pot tenir (a banda de les andanes) 3 o 4 línies de Metro, desenes de restaurants i més d’un centenar de botigues diverses.
Quan el tren arriba a l’estació d’inici o final de trajecte l’està esperant una brigada de neteja que endreça el vagó en un temps rècord. Mentrestant, els passatgers esperen fent cua a una línia que està marcada al terra de l’andana. A l’inici de cada línia diu el número de vagó que pararà en aquell punt. Sens dubte, el tren és el millor per moure’s per Japó.
METRO
Les grans ciutats tenen xarxa de Metro. Hi ha l’opció del bitllet senzill, el passi d’un dia o altres. El passi d’un dia surt rendible a partir de 3 o 4 viatges.
El bitllet s’obté a unes màquines que hi ha a cada estació i el procés és fàcil: hi ha un plànol amb tota la xarxa on has de mirar el número (en negre) que posa al costat de l’estació on vols anar. Aquesta xifra és el preu. A la màquina poses les monedes i cliques sobre la tecla on posa el teu preu. Et sortirà un tiquet que has de validar quan entres i també quan surts. Totes les estacions estan adaptades, però no tots els accessos. Si vas amb maleta i no vols carregar-la hauràs de buscar quin és l’accés adaptat.
BUS
A ciutats petites i a Kyoto, on el metro no arriba a tot arreu, s’han d’agafar autobusos. Com a tot arreu, anar amb bus és més complicat que amb metro. Tot i que al bus s’informa sempre de la següent parada. Són nets i puntuals, però els seients són molt petits i poc còmodes.
Es paga al sortir, amb import exacte, a una màquina que hi ha al costat del conductor. Si no ho tens just, pots obtenir canvi a la mateixa màquina. Però ho has de fer quan puges per evitar cues al sortir. Quan baixes i poses les monedes a la màquina, el conductor et dóna les gràcies .
A PEU
Per desplaçaments curts és una bona manera de moure’s. Les voreres no acostumen a ser gaire amples, i els vianants comparteixen espai amb les bicicletes. Però la convivència és pacífica i amb respecte mutu. Els fumadors heu de saber que a la majoria de carrers del Japó està prohibit fumar. Hi ha racons reservats on els fumadors poden fer una cigarreta.
Els vianants japonesos, majoritàriament, no travessen el carrer amb el semàfor en vermell. Encara que no hi hagi un cotxe en 5km a la rodona.
Els carrers estan adaptats per a persones amb mobilitat reduïda i també tenen itineraris marcats per a invidents.
Com veieu, no és gaire complicat moure’s pel Japó.
L’itinerari i altres informacions del Japó aquí
Fotos del Japó aquí
Vídeo del Japó aquí
Deixa un comentari